Kiekvieną pirmadienį Lukiškių kalėjime 2.0 po atviru dangumi rodomi festivaliniai filmai

9 gegužės, 2023
Skaityti 3 min

„Lokys, liūtas ir šakelė“ informacija


Slaptu kino seansu po atviru dangumi gegužės 1 d. startavo vasaros kino sezonas Lukiškių kalėjime 2.0, Vilniuje. Iki pat rugsėjo pabaigos, kiekvieną šiltojo sezono pirmadienį didžiajame Lukiškių kalėjimo kieme nemokamai bus rodomi filmai iš pagrindinių pasaulio kino festivalių. Repertuarą sudaro 13 metų gyvuojančios kino kompanijos „Lokys, liūtas ir šakelė“ kolekcijos filmai.

Gegužės 1 d. vakarą daugiau nei 500 žiūrovų susirinko į slaptą programos pristatymo seansą. Sezono atidarymui buvo parinktas režisieriaus iš Kambodžos Davy‘io Chou filmas „Sugrįžimas į Seulą“, vienas pernykščių Kanų hitų. Filmas pasakoja apie vaikystėje į Prancūziją įvaikintą korėjietę, kuri suaugusi sugrįžta į Seulą ieškoti savo šaknų. Prieš filmą savo plokštelių kolekcija dalinosi DJ Raf.

Antrą vasarą Lukiškių kalėjime 2.0 vyksiantys kino pirmadieniai šiemet daugiausia akcentuos Kanų kino festivalio filmus. Vasaros eigoje bus parodyti atrinkti filmai iš ankstesnių festivalių, o sezoną uždarys rugsėjį parodyti keturi pernykščių Kanų prizininkai – „Auksinę palmės šakelę“ pelnęs režisieriaus Rubeno Östlundo „Liūdesio trikampis“, už scenarijų apdovanotas režisieriaus Tariko Saleho „Kairo sąmokslas“, Kanų Didžiojo prizo laimėtojas ir „Oskaro“ nominantas belgų režisieriaus Lukaso Dhonto „Arti“ bei geriausios aktorės prizą Amirai Ebrahimi atnešęs režisieriaus Ali Abassio „Šventasis voras“.

Šalia patyrusių kino meistrų filmų bus rodomi ir debiutai iš viso pasaulio. Geriausiu debiutiniu filmu 2021 m. Kanų kino festivalyje pripažinta kroatų režisierės Antonetos Alamat Kusijanović „Murena“ pasakoja apie it rojuje Adrijos jūros saloje gyvenančios jaunos merginos maištą prieš tėvą. Lenkų meno kritiko Łukaszo Rondudos biografinis filmas „Visos mūsų baimės“ Gdynės kino festivalyje buvo išrinktas geriausiu filmu ir pasakoja apie menininko Danielio Rycharskio (ne)pritapimą kaimo bendruomenėje.

„Lietuvoje rodome filmus iš pagrindinių kino pasaulio festivalių, tai su humoru atspindi ir mūsų pavadinimas (lokys – Berlinalės pagrindinis prizas, liūtas – Venecijos, šakelė – Kanų), o spalio pirmąją savaitę organizuojame festivalį, kuriame pristatome atidžiai sukuruotą aktualiausių metų filmų programą. Mūsų partnerystė su Lukiškių kalėjimu 2.0 puikiai atitinka mūsų propaguojamas vertybes – orientuojamės į šiuolaikinį kiną, originalius kūrinius, novatoriškus tiek kino kalba, tiek turiniu“, – sako kino programos „Lokys, liūtas ir šakelė“ įkūrėja Giedrė Krikščiūnaitė.

Visgi Lukiškėse žiūrovai išvys ir modernios klasikos vardus pelniusių filmų. Vidurvasarį, liepos 24 d., bus parodyta prancūzų režisieriaus Mathieu Kassovitzo 1995 m. juosta „Neapykanta“. Tai kultinis filmas apie Paryžiaus rajonų jaunimą ir jų susidūrimą su policija. Kitas kultinio statusą pelnęs filmas – 1992 m. sukurtas režisieriaus Paulo Verhoeveno „Esminis instinktas“ su Sharon Stone ir Michaelu Douglasu. „Nors filmams dvidešimt ir daugiau metų, jie vis dar aktualūs“, – sako G. Krikščiūnaitė.

„Esame įpratę sakyti, kad vasara Lietuvoje trumpa, tačiau nuo gegužės 1 iki rugsėjo 30 d. yra 22 pirmadieniai. Ne tiek ir mažai. Jaukiausias kalėjimo kiemas leis mėgautis vasara su rinktiniais filmais. Kino pirmadieniai įsilieja į plačią mūsų kultūrinę programą šalia muzikos, meno ir kitų renginių. Mūsų bendruomenei kalėjime ši kino programa taip pat labai vertinga. Šią vasarą turėsim dar didesnį ir geresnį LED ekraną – neabejoju, kad Lukiškės ne vienam taps mylimiausiu vasaros kino teatru. Vartokit kiną, kiek telpa“, – sako vienas Lukiškių kalėjimo konversijos autorių Martynas Butkevičius.

Nuotraukų autorius Mantas Repečka


Kino programos „Lokys, liūtas ir šakelė“ filmų tvarkaraštis Lukiškių kalėjime 2.0:

Gegužė

1 d. „Sugrįžimas į Seulą“, režisierius Davy Chou

8 d. „Murena“, rež. Antoneta Alamat Kusijanović

15 d. „Laimės gėlelė“, rež. Jessica Hausner

22 d. „Esminis instinktas“, rež. Paul Verhoeven

29 d. „Karštos vasaros naktys“, rež. Elijah Bynum

Birželis

6 d. (antradienis) „Peteris fon Kantas“, rež. François Ozon

12 d. „Žaltvykslė“, rež. João Pedro Rodrigues

19 d. „Riminis“, rež. Ulrich Seidl

26 d. „Sen Lorenas. Stilius – tai aš“, rež. Bertrand Bonello

Liepa

3 d. „Įsimylėję gyvenimą“, rež. Raphaël Balboni, Ann Sirot 

10 d. „15 būdų užmušti kaimyną“, rež. Santiago Mitre

17 d. „Gyvenimas be Jango“, rež. Kogonada

24 d. „Neapykanta“, rež. Mathieu Kassovitz

31 d. „Dvyliktosios naktis“, rež. Dominik Moll

Rugpjūtis

7 d. „Pamfiras“, rež. Dmytro Sukholytkyy-Sobchuk

14 d. „Tokia ta vasara“, rež. Denis Côté

21 d. „Visos mūsų baimės“, rež. Łukasz Gutt, Łukasz Ronduda

28 d. „Dvilypis meilužis“, rež. François Ozon

Rugsėjis (Kanų laimėtojų mėnuo)

4 d. „Šventasis voras“, rež. Ali Abassi

11 d. „Arti“, rež. Lukas Dhont

18 d. „Kairo sąmokslas“, rež. Tarik Saleh

25 d. „Liūdesio trikampis“, rež. Ruben Östlund

Autorius

Previous Story

Filmų retrospektyva „Profesija: Antonioni“ primena apie unikalų italų kino kūrėją

Next Story

Lietuvoje rodomas naujasis Filipinų kino meistro L. Diazo filmas „Kai bangos išnyks“

Latest from Blog

Discover more from KRITIKOS ATLASAS

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading

Siūlomi įrašai