Simone Weil. Grožis

20 vasario, 2021
Skaityti 1 min

Meno kūrinys turi autorių, bet kai kūrinys tobulas, jis atrodo iš esmės anoniminis. Jis imituoja dieviškojo meno anonimiškumą. Šitaip ir pasaulio grožis rodo, kad yra Dievas – asmeninis ir kartu beasmenis, ir nei vienoks, nei kitoks.

Grožis – tai kūniškas potraukis, kuris laiko per atstumą ir reiškia atsižadėjimą. Be kita ko, ir patį intymiausią atsižadėjimą – vaizduotės atsižadėjimą. Visus kitus trokštamus objektus mes norime praryti. Grožis – tai dalykas, kurio trokšti, bet nenori praryti. Mes tiesiog trokštame, kad jis būtų.

Nejudėti iš vietos ir susilieti su tuo, ko trokšti ir prie ko nepriartėji.

Šitaip susiliejama su Dievu: prie Jo neįmanoma priartėti.

Atstumas – tai grožio siela.

 


Simone Weil. Sunkis ir malonė. Vert. Diana Bučiūtė. Vilnius: Katalikų pasaulio leidiniai, 2015.

Fotografija: © Tomo Genevičiaus, 2021

Autorius

Previous Story

Rytis Zemkauskas: eidami priartėjame prie laiko strėlės

Next Story

Anatolijus Klemencovas. Vieno kūrinio likimas

Latest from Blog

Discover more from KRITIKOS ATLASAS

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading